No products in the cart.
Když se z vánočního přání stal marketingový tah století
Zatímco první vánoční přání vzniklo z potřeby ušetřit čas, jeho komerční potenciál objevili marketéři překvapivě pozdě. Jak se z osobního gesta stala miliardová marketingová příležitost?
První komerční průkopníci
Firma Huntley & Palmers, výrobce luxusních sušenek, v roce 1868 přišla s převratnou myšlenkou. Na vánoční přání umístila ilustraci své továrny a produktů. Náklady? 100 liber. Návratnost? Nárůst prodejů o 30 % během následující sezóny.
Revoluce jménem Coca-Cola
Nejúspěšnější vánoční marketingová kampaň vznikla v roce 1931. Haddon Sundblom vytvořil pro Coca-Colu Santa Clause v červeném kabátě – ikonický obraz, který definoval podobu Vánoc na dalších 90 let. Původní vánoční přání se dnes prodávají za tisíce dolarů.
Hallmark efekt
- 1910: Joyce Hall začínal se dvěma krabicemi pohlednic
- 1915: Vynález stojanu na přání – revoluce v retailu
- 1928: První celonárodní vánoční kampaň
- Současnost: 50% podíl na trhu s přáními
Přelomové kampaně
- American Greetings (1906)
- První masová customizace
- Prodej: 3000 designů ročně
- Hodnota: Z počáteční investice 150 dolarů na dnešních 530 milionů
- Woolworth’s (1878)
- První řetězec nabízející penny přání
- Roční obrat z přání: 25 milionů dolarů (1900)
Moderní éra
- Personalizované firemní přání: trh 2,5 miliardy dolarů
- Digitální přání: růst 300 % ročně
- Luxusní segment: průměrná cena 50 dolarů
Budoucnost marketingu skrze přání
Experti předpovídají návrat k fyzickým přáním jako prémiové formě firemní komunikace. V době digitálního zahlcení představuje papírové přání luxusní pozornost.
Vytvořte si vlastní marketingový příběh s našimi personalizovanými vánočními přáními pro firmy.